Shein – vrácení zboží, reklamace

Shein je módní web, který nabízí oblečení a doplňky za zvýhodněné ceny. Díky rychlému doručení a snadnému vrácení zboží se stal oblíbenou destinací pro módní nadšence, kteří hledají stylové kousky za přijatelné ceny. Zde jsou informace, které potřebuje zákazník vědět, pokud se chystá zboží ze Shein vrátit.

Shein se řadí mezi jeden z neoblíbenějších čínských e-shopů. Nabízí obrovské množství zboží všeho druhu. Funguje na podobné bázi jako například Lightinthebox, Wish nebo AliExpress.

Je oblíbený zejména pro své nízké ceny a relativně rychlou dobu dodání vhledem k tomu, že zboží k zákazníkovi musí urazit opravdu dlouhou cestu.

Jedním z nejvyhledávanějších e-shopů současnosti je Temu – obrovské online tržiště nabízející produkty za rozumné ceny. Kromě slev ve výši až 90 % lze využít například dopravu zdarma.

Zobrazit nabídku na Temu.com >

Způsoby dopravy Shein

Shein – doprava má několik možností, aby vyhověla každému. Obchod Shein dokáže doručit zboží do České Republiky již za 10 pracovních dní v případě, že zákazník využije dopravu zdarma. Ta je nabízena pro objednávky vyšší než 9 euro.

Je také možné, že zákazník zrovna narazí na akci, kdy je doprava zdarma pro všechny nové zákazníky, kteří se zaregistrují k nakupování na Shein.

Zákazníci, kteří chtějí mít zboží dříve, si mohou připlatit za expresní dodání. V takovém případě lze zboží ze Shein v České republice obdržet již za 3 až 5 dnů.

Temu.com - nakupujte s dopravou zdarma

Exkluzivní slevy až 90 %, tisíce produktů za bezkonkurenční ceny, doprava zdarma na první objednávku a bezpečný nákup. To vše jsou důvody, proč se Temu řadí mezi nejoblíbenější e-shopy současnosti.

Nakupovat na Temu

Vrácení zboží Shein

Pokud již zboží dorazilo, ale zákazník s ním není spokojený, protože je poškozené nebo si vybral nevhodnou velikost, má nárok na vrácení zboží Shein.

Před vrácením zboží musí zákazník zkontrolovat, zda se na něj vztahují pravidla pro vrácení zboží Shein. Společnost Shein nabízí vrácení peněz v plné výši, pokud je zboží vráceno do 30 dnů od jeho obdržení.

Všechny položky musí být v nenošeném stavu a musí mít všechny původní visačky. V některých zemích může mít zákazník také nárok na předplacenou přepravní etiketu.

Vrácení zboží Shein může být někdy komplikované.

Jak vrátit Shein?

Jakmile zákazník zkontroluje, že má nárok na vrácení, je čas zahájit proces vrácení.

  1. Nejdříve je nutné se přihlásit ke svému účtu Shein.
  2. Po přihlášení může zákazník nalézt pod svou objednávkou možnost vrácení. Objednávku je třeba rozkliknout a postupovat dle pokynů, jak vracet na Shein.
  3. Poté bude zákazník muset vybrat příslušný produkt, který přidá do formuláře pro vrácení. Zde uvede položky, které si přeje vrátit. Je důležité nezapomenout vyplnit všechny potřebné údaje, jako je číslo objednávky, velikost a název výrobku.
  4. Jakmile jsou přidány všechny produkty, může si zákazník zkontrolovat vrácení peněz nebo kredit do obchodu, což bude záviset na zásadách vrácení. Může také uvést, zda chce náhradní produkt, pokud je tato možnost nabídnuta. Nakonec stačí jen kliknout na tlačítko „Odeslat“.
  5. Shein poté zkontroluje danou žádost o vrácení a zašle potvrzení e-mailem. Pokud vrací zákazník položku od společnosti Shein pomocí předplaceného štítku, je nutné štítek vytisknout a připevnit k balíčku.
  6. Položku zákazník poté pečlivě zabalí a odevzdá na nejbližší poště nebo si domluví vyzvednutí s přepravcem.
  7. Jakmile Shein obdrží položku a zkontroluje ji, bude mít zákazník nárok na vrácení peněz, kredit v obchodě nebo výměnu produktu v závislosti na podmínkách uvedených v zásadách vrácení.
  8. Je důležité si uvědomit, že zpracování jakýchkoliv refundací může trvat až 30 dní. Vrácení zboží Shein však není složité.

Ve zkratce vše, co musí zákazník udělat, je aktivovat funkci vrácení ze svého účtu, vyplnit formulář pro vrácení, připojit předplacený štítek a odevzdat balíček.

Zásady vrácení zboží Shein pro ČR

  • V ČR činí cena za štítek pro vrácení zboží 4,5 euro. Pokud bude použit štítek pro vrácení zboží Shein, z vrácené částky budou náklady na štítek odečteny.
  • Vrácení zboží Shein může proběhnout až poté, co byla na webu Shein podána žádost o vrácení, jinak nebude vrácení zboží přijato.
  • Zboží nesmí být zasíláno na adresu, která je uvedena na balíčku. Pro adresu, kam zaslat zboží je nejlepší kontaktovat zákaznický servis.

Podmínky vrácení pro jednotlivé položky

  • Svatební šaty, obleky a další oděvy: Výrobky musí být v novém, nepoužitém, nevypraném, nedotčeném a nemodifikovaném stavu a musí mít připojené originální štítky a péči o hygienu (pokud jsou použitelné).
  • Paruky: Výrobky musí být v novém, nepoužitém, nevypraném, nedotčeném a nemodifikovaném stavu a musí mít připojené originální štítky. Konkrétně se bude kontrolovat důkazy o praní, bělení, stříhání nebo jiné úpravě nebo poškození.
  • Boty, tašky a zavazadla: Produkty musí vrátit v novém, nepoužitém a nepoškozeném stavu s originálními značkovými krabicemi a veškerým příslušenstvím (šroubky na boty, tkaničky a sáčky na prach atd.). Boty se musí zkusit pouze na měkkém, čistém povrchu.
  • Nábytek: Výrobky musí být nové, nepoužité a nepoškozené a v původním obalu (včetně všeho příslušenství, manuálů a dílů).
  • Mobilní telefony, notebooky, projektory, tablety a další elektroniku: Výrobky je nutné vrátit v původním, neporušeném a neaktivovaném stavu. Pokud byl použit nebo aktivován, vyhrazuje si Shein právo účtovat poplatek ve výši 15 % prodejní ceny. Vyhrazuje si také právo účtovat vyšší částku, pokud jsou ztráty Shein a škody větší než 15 % prodejní ceny výrobku. Je nutné vymazat veškeré osobní informace z produktu a vrátit ho do původního obalu spolu s jakýmikoli manuály, příslušenstvím a jakýmkoli „bezplatným“ dárkem dodávaným s produktem.
  • Ostatní kategorie: Výrobky musí být vráceny v původním, nepoužitém, nemodifikovaném a nevypraném stavu s visačkami a balením v novém stavu.
Plavky patří mezi zboží, které na Shein vrátit nelze.

Jaké zboží Shein nelze vrátit?

Vracet ani vyměňovat nelze následující položky:

  • body
  • spodní prádlo
  • plavky
  • šperky
  • potřeby pro akce a večírky
  • potřeby pro kutily
  • potřeby pro mazlíčky a doplňky (kromě šátků, tašek a dek ve stylu mořských panen)
  • pokud bylo porušeno hygienické těsnění kosmetických produktů, nevrací Shein peníze
  • nelze vrátit ani položky označené jako nevratné a dárky zdarma

Před vrácením je nutné si ověřit, zda se zboží neobjevuje v tomto seznamu. Někdy je také výhodnější si položku ponechat i v případě, že nevyhovuje, protože je taková položka levnější než náklady na vrácení.

Reklamace Shein

Pokud obdrží zákazník zboží vadné či poškozené, má nárok na reklamaci na Shein. V takovém případě by měl kontaktovat zákaznickou podporu do 24 hodin od obdržení zboží.

Ta se poté se zákazníkem domluví na dalším postupu reklamace. Shein je mnohdy velmi vstřícný a vyhoví zákazníkovi v co nejkratším termínu.

Zkušenosti s vrácením zboží Shein

Mnozí zákazníci na webech, jako je například eMimino nebo Vinted, nemají moc dobré zkušenosti s vrácením zboží na Shein.

Negativní zkušenosti s vrácením zboží Shein

Mnozí si stěžují na nedostatečné informace, které se týkají vrácení zboží z Shein. Často si proto raději zboží nechávají, i když je nevyhovující nebo vadné, protože je tento proces komplikovaný.

Jedna ze zákaznic si na jednom z výše uvedených webů například stěžuje, že chtěla vrátit zboží za 570 korun. Nicméně jí nebyl nabídnut vratkový štítek pro přepravce a doprava za balík na sklad Shein jí vyšla na 320 korun.

V takovém případě se vůbec nevyplácí zboží vracet – je lepší si ho nechat a neutrácet další peníze za zaslání zpět.

Pozitivní zkušenosti s vrácením zboží Shein

Nicméně najdou se i kladné recenze, kdy si zákaznice pochvaluje, že jí byl přepravní štítek nabídnut a peníze za vrácené zboží jí dorazily již dva dny po přijetí reklamace Shein.

Také zde jedna zákaznice radí, že je užitečné si natočit rozbalování balíku. Má tak důkazní video pro případnou reklamaci Shein, kdy může předložit legitimní důkaz, že zboží již přišlo poškozené.

Mnozí zákazníci v diskuzích poskytují užitečné rady, které mohou významně pomoci bezproblémovému vrácení zboží z Shein. V případě nejasností se vždy vyplatí kontaktovat zákaznickou podporu.

© 2024 Puntanela.cz | Nakódoval Leoš Lang